minlangtan

Alla inlägg den 24 juni 2016

Av minlangtan - 24 juni 2016 11:31

En sval natt på landet med fönstret vidöppet och endast ett myggnät som skydd. Fåglar som spelar olika melodier natten lång och som fortsätter med detsamma nu även när morgonen övergått idag.
Vi åkte ut på landet, stillhet och ro för en stund, lämnar byggdamm, betongsulor och putsrester som pryder vårt hus i stan.

Midsommarblommorna är plockade, stången framtagen, det vita provsmakades i går till färska räkor när helgen sparkades in.
Solen skiner, fåglar i alla de sorter huserar runt sjön. Det är tyst och fridfullt.
Helgen kommer spenderas med en härlig kombo av lugn och ro, och riktiga vänners sällskap.

Längtan efter det som ligger i frysen på kliniken finns där, i bakgrunden. Jag räknar tyst för mig själv om och om igen om jag kommer få göra en insättning på nästa ägglossning, men jag tror vi missar klinikens öppning efter sommarledigheten med en dag eller två.
Det är i allafall bestämt att det blir helt ostimulerat. Distanskliniken har tarvlat sig deluxe återigen vilket har skapat en inre stress de sista dagarna. Men nu har vi beslutat att det blir återföring i naturlig cykel.

Men fram till dess blir det att ta vara på livet, umgås med personer som ger energi, göra sådant jag mår bra av och njuta av allt det fina som finns runt om - i stort och smått.

Imorse vaknade vi här ute, efter 11 timmars sömn. Jag tittade sömndrucket upp på mitt sällskap bredvid mig, han som faktiskt är allt jag drömt om.
Och så mindes jag gårdagens Facebookpåminnelse om vad som hände den där midsommaren för 4 år sedan. Fylla och spya, tonårsbarn utan regler och rutin eller några som helst krav. Hur jag stångade mig blodig framåt, ensam, viljan av förändring fastän det endast var jag själv som önskade förändring.
Idag vaknade jag upp till total harmoni, vi två mot världen, fåglarna spelade och sjöng, jag kröp in under hans täcke samtidigt som han reflexmässigt öppnade upp hans varma bröst där jag brukar ligga och lyssna på hjärtslag.
Jag låg stilla där ett tag, nyvaken men ändå klarvaken. Det här är min midsommar 2016, och här är min älskade sambo. Hans ögon öppnades och vi njöt av att ingen behövde kliva upp bums, så vi njöt av varandra och stunden och klev upp till en dag på landet.

Jag önskar er alla en underbar midsommar med massor av fina stunder att för alltid minnas...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards