minlangtan

Alla inlägg den 28 augusti 2016

Av minlangtan - 28 augusti 2016 09:00

Jag var helt slut efter gårdagens FET. Det var nog mer psykisk trötthet med alla anspänningar, men efter en god natts sömn är jag nu åter på banan.

Mr kunde inte följa med så min mamma gjorde mig sällskap i bilen när vi styrde mot Falun i ett sensommarSverige.
Det var skönt med sällskap och först vid kl 10.45 slappnade jag av när telefonen var tyst. Nu skulle det vänta något på mig!

Väl på kliniken kom de undanträngda känslorna, nu vågade jag känna. Ögonen vattnades och snart ropades mitt namn upp.

Staffan berättade att man tinat ett embryo och det var också det som kommer stoppas in.
Det fanns alltså 2 st kvar!

Själva återföringen, som gjordes av Staffan, var inte så supersmidigt som jag mindes från färskförsöket.
Min bråkiga tapp gjorde det svårt för honom att kunna sätta katetern som ska föra in embryot.
Efter några försök, andra instrument och en hel del svett från min sida, så satt det där.
I en slemhinna på 9 mm. Bara det är en vinst för mig då detta är helt ostimulerat.

Efter bråket med livmodertappen så är jag mer och mer övertygad om att det också är tappen som gör det svårt för spermierna att komma in i livmodertappen.
IVF känns mer och mer som lösningen.

Nu bor det en fin blastocyst i mig och i det får jag vila.
Väl hemma när jag kramade om Mr långt senare på kvällen kom tårarna i bilen mot hans axel. Han grät också, så länge som vi väntat på att återföra något som är våra celler och som ger oss en ärlig chans.
Men man blir luttrad, medveten om att det är embryot som bestämmer, man blir medveten om hur mycket som står på spel.

Nu väntar ruvardagarna och eftersom jag ruvar på en blastocyst så är det inte en fullt lika lång ruvartid.
TD är 9 september.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards