minlangtan

Alla inlägg den 9 september 2016

Av minlangtan - 9 september 2016 05:21

Och vi har vetat det i bra många dagar - vilket helt klart gjort ruvarperioden mer hanterbar.
Plussade redan på RD 4 och på RD 5 fick jag utslag på det digitala.

Det finns inga garantier för något här i livet och många har de gånger varit i veckan då jag funderat på hur jag ska orka ännu ett missfall.
Men man har inget val.
Och som vi resonerat med kliniken, nu kommer man kunna se vad som går fel om det skulle gå fel.
Och behövs det inte väldigt mycket slump och otur för ännu en ofostrig graviditet?

Att få ta klinikens test, se att teststrecket kom före kontrollstrecket - det är något som jag längtat efter.

Jag hade egentligen inte allt för höga förväntningar. Man har ju alltid fått höra att "färskt" är bäst. Och när det färska inte tog sig, så är hoppet inte allt för högt.
Men det färska var ingen blastocyst, vilket den frysta lilla stjärnan var.
En fin blastocyst...
Jag hade redan kollat när skulle få sätta in nästa om denna inte tog sig. Ni som håller på med IVF känner ju igen er när det handlar om att leva genom kalendern...

Att få ringa Falun och meddela detta ska bli så underbart, ett delmål jag satt upp för mig själv i denna IVF-process.
Om 30 min ringer Mr's väckarklocka, och fram till dess ska jag krypa ner hos honom, krama honom hårt, snusa in mig i hans armhåla och bara njuta av att detta gick vägen.
För det finns inga garantier, men det här är ett stort steg i rätt riktning mot att få bli en familj...
Och jag tänker inte missa en chans att kunna glädjas en stund...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards