minlangtan

Direktlänk till inlägg 4 november 2016

Pre-NIPTultraljud

Av minlangtan - 4 november 2016 19:55

Idag var det dags för NIPT i huvudstaden. Egentligen inte så nervös för testet, mer rädd för vistelsen i huvudstaden när man inte riktigt mår prima och helst bara vill vara hemma där man är trygg.

Vi gjorde testet på Ultragyn och det ingick ett ultraljud innan. Jag blev glad när jag såg att det var hos en läkare.
Läkaren tog emot och det blev en ordentlig undersökning.
Inga hygromer, bra flöde i navelsträngen, moderkakan i bakvägg, fint hjärta, två fötter och två händer, ryggrad och magsäck.
Storleken var en dag stor som vanligt.
En underbar stund att få se den lille och en mycket sympatisk läkare som verkligen var förtroendeingivande.
Men det största lättnaden var att allt såg bra ut just nu.
Inga bra kort och när jag frågade doktorn om vi kunde få köpa med några kort blev svaret att han helt inte tänkt på det under undersökningen eftersom det viktigaste var att det finns en frisk bebis där inne...
Hans ord betydde massor!
Och eftersom jag klätt på mig när jag vågade fråga om bilderna så nöjde jag mig med svaret... mer än väl!

Efter ultraljudet fick vi åka ner och lämna blodprovet till NIPT.

Nu blir det väntan och jag känner mig egentligen inte nervös.
Mer förväntansfull eftersom svaret innebär att vi får veta om det är en pojke eller flicka som ligger där inne och är 65 mm och så älskad redan nu!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards