minlangtan

Alla inlägg den 9 december 2016

Av minlangtan - 9 december 2016 12:59

Denna vecka har magen blivit rundare och börjar likna en bebismage.
Jag har börjat känna aktivitet där inne i livmodern och jag känner kanten på livmodern precis vid naveln om jag ligger ner.
Och det är just när jag ligger eller sitter en längre stund som det "bubblar" lite odefinerbart där inne.
Idag la jag dessutom handen på livmodern och tryckte lite och jag tyckte att jag kände något.
Ögonen mina tårades och tårarna kom. Vilket mirakel, och det är jag som får uppleva det.
Tillsammans med Mr, som varje morgon och varje kväll pussar på magen så att mina ögon blir vattniga och hela jag fylls med värme.

Det praktiska ligger på is, vi inväntar RUL som snart står för dörren, därefter ska det göras rockader i husets rum och funktioner, listor skrivas, bil beställas och vagn lika så.
Misstänker också att ett och annat klädesplagg kommer shoppas också!

Ikväll är det julbord med Mr's jobb. Min bebismage går inte att undvika och det känns skönt att alla på Mr's jobb vet att vi väntar barn.
I fjol minns jag hur jobbigt jag tyckte att det var. Vi hade nyss börjar försöka. Framför mig i kön stod en kvinna, höggravid. I år har dom med sin lilla dotter i vagnen till julbordet.
I år går jag dit och verkligen är mig själv, det finns ingen som helst sorg över mig, inga bekymmer som tynger mig.
Älskade lilla liv i magen, du gör oss så lyckliga!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards