minlangtan

Direktlänk till inlägg 30 januari 2017

Näe, jag stannade hemma...

Av minlangtan - 30 januari 2017 14:03

Idag skulle jag ha åkt till Stockholm på konferens. Helgens utflykt till grannkommunen gjorde mig trött så jag var väl inte så där jättepepp när jag packade väskan igårkväll.
Och i natt kom oron, jag vill inte åka. Jag känner mig trött, illamående och vill vila. Saker som annars görs per automatik tar nu energi att göra.
Och efter att jag under middagen på showhelgen fick slänga in handduken och lägga mig på rummet och krama hinken, så blev jag ännu mer rädd.
Vid fyratiden kröp jag snyftades nära Mr och sa att jag inte åker, jag blir hemma. Jag behöver en dag hemma.
Vila, sova, göra ingenting.
Och så blev det.

Tack till er som svarade på mitt förra blogginlägg -resultatet av vår weekend talar sitt tydliga språk. Jag vill vara hemma. Jag tror inte att jag bokar någon mer weekend innan maj.

Vecka 26 är här! Knäppte ett magkort idag och jag var svårt att se skillnad men det gör min omgivning.
Och jag känner henne, hon känns aktiv och väldigt envis i magen där hon bökar runt och bjuder på shower i magen.
Älskade lilla liv - tänk att vi får uppleva detta mirakel, för det är vad det är, mirakel!

Magen växer, brösten spänner och i det så ska man känna sig bekväm. Häromdagen hade vi ett snack här hemma om hur osynkade vi är vad det gäller det intima.
Och så verkar det vara för många, män som är rädda att skada och göra illa.
Något som konstigt nog hjälpte Mr var när vi i veckan var hos barnmorskan och hon skulle mäta
SF-måttet. Mr tyckte att hon var hårdhänt och tryckte och bände. Ingenting jag noterade. Helt plötsligt så sa han senare på kvällen att nu var han inte rädd att råka komma åt magen längre när vi är intima.
Ja det är inte lätt det där, och inte lär det bli lättare heller...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards