minlangtan

Direktlänk till inlägg 5 februari 2017

Vecka 27

Av minlangtan - 5 februari 2017 21:22

Söndag betyder ny vecka - 27!
I helgen har jag mått si så där. Lördagens planer fick strykas och jag låg i sängen till klockan 16 innan jag gjorde allt jag kunde och genomförde tjejmiddagen nere på stan.
Men jag mådde verkligen inte bra under dagen. Så fort jag ställde mig upp så sköljde en våg av svaghet, yrsel och allmän sjukdomskänsla över mig. Jag blev riktigt orolig och låg därför nästan hela dagen. Tog några extra Resorb och försökte vila.
Imorgon får jag svar på om det är mitt hb som är lågt igen eller om det är så man kan känna då och då.
För imorgon är det nämligen återbesök på spec.MVC

Idag har jag fixat lite mer i flickans rum, tvättade upp alla textilier så att det kunde plockas in i lådor och inte ligga i plastpåsar.
Det blev så fint! Exakt så som jag hade föreställt mig hennes egna rum.

Nästa helg hoppas jag på att tvätta upp och sortera hennes kläder så att jag får en bättre överblick över vad vi har.
Lite lagom passande till dess att Livly släpper sin vårkollektion till veckan.

Och nu ligger jag i sängen, och inne i mig pickar livet på. I över en timme har hon snurrat runt, sparkat lite på sin pappa.
Jag njuter varje dag över att vi får uppleva detta mirakel.
Älskade lilla mirakel!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards