minlangtan

Direktlänk till inlägg 21 juni 2011

Tårar, trygga ord och semesterplanering

Av minlangtan - 21 juni 2011 08:45

Imorse när jag åkte in till jobbet, kom alla tårar när jag kopplade in Spotify till bilen. Som alltid har musik den effekten på mig.

Det var inga ledsna tårar - totala lyckotårar och tårar av skörhet.

Oj om ni bara visste vad jag vill att det här går vägen...

 

När jag kom på jobbet ringde jag TF för att höra om jag gjort rätt som slutat med Metforminet och det var det.

Bra!

För första gången fick jag prata med sköterska T.

Jag berättade om gårdagens incident hos tant L och hon försökte vara så kollegial hon bara kunde, men det gick att läsa mellan hennes ord att jag inte var den första...

Hon skulle prata med TF om det gynnade mig att få progesteron och lovade att återkomma.

Hon tipsade även om en privat läkarmottagning här istan som kunde utföra tidiga VUL.

Jag ringde och kollade och den läkaren jobbar en dag i vecka 29.

Så kanske kanske...


Vi funderar på hur vi lägger upp semestern iår, oavsett om det går upp eller ner, så behöver jag en plan.

Vi hade tänkt att åka utomlands en vecka, men nu funderar vi vidare.

Lutar åt att vi åker, men tecknar en separat avbeställningsskyddsförsäkring.


Tack för alla fina gratulationer hälsar

fröken Prickikorv...

 
 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

21 juni 2011 10:58

Härligt att läsa om glädjetårar istället för motsatsen :)
Kramar!

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

 
amanda

amanda

21 juni 2011 16:07

Men ååh, grattis grattis grattis!! Hoppas att allt går som det ska nu :-))) Kram!

http://amandabergklint.bloggplatsen.se

 
Cecilia summerar

Cecilia summerar

21 juni 2011 20:42

STORT GRATTIS! Gravid! Så fantastiskt! Önskar dig lycka till och allt annat gott!
Jag hade inte fattat att du bor i samma trakter som jag, men på härlig bloggträff lär man sig ett och annat.

http://www.villhabarn.se/blogg/3395

 
Ingen bild

Stina

22 juni 2011 08:44

Tack för att du vill dela din resa med oss...dina känslor går liksom att "ta på", högt som lågt!

Sänder en tacksam tanke till sånna som TF, som till skillnad från vissa andra i branschen, vet vad han håller på med och förstår att han har med människor att göra! Guld värt att få möta sådana proffs då man är i beroendeställning och extra skör känslomässigt! Håller tummarna för dig gumman och även för er andra här på sidan som pendlar mellan hopp & förtvivlan och som bär på samma längtan...jag gjorde resan på 90-talet...ge inte upp! :)
Varm kram via cyberrymden...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards