minlangtan

Direktlänk till inlägg 8 februari 2017

Lite stigande blodtryck och protein i urinen

Av minlangtan - 8 februari 2017 21:05

I måndags var jag på Spec.MVC och träffade den där underbara läkaren igen. Uppföljning av illamåendet, och som vanligt togs blodtryck, som var högt.
På tisdagen igår fick jag ett samtal om att alla andra prover som togs var bra och att natriumet nu såg bättre ut.
Hon sa att hon glömde be mig om ett urinprov, så imorse skulle jag komma in för nytt tryck och ett urinprov.
Sagt och gjort. Idag åter mot sjukhuset. Blodtrycket var bättre efter 20 minuters liggvila men nu hade det tillkommit protein i urinen.
Läkaren skulle sökas och hon kom för att prata med mig och förklarade vad som fiskar efter.
Och jag förstår. Havandeskapsförgiftning.
Hon berättade om symptom och hur det kan arta sig, att vissa har snabba förlopp och andra har smygande förlopp och i vissa fall går man en hel graviditet ändå, kanske får blodtrycksbehandling och mår helt okej.

Jag blev lite tagen på sängen faktiskt. Jättebra att dom har koll, men mina värden har varit topp tills nu.
Det blev många känslor...

 
 
Ingen bild

Emma

9 februari 2017 09:07

Åh, förstår om du blir orolig, men skönt att de har extra koll. Håller tummarna för att du får få symptom och långsamt förlopp! Kram

 
Ingen bild

Maria

9 februari 2017 16:48

Jag hade äggvita i urinen min första graviditet också men inget högt blodtryck som tur var. Däremot var bebisen lite liten i magen och mättes till -19% runt vecka 30.. Jag blev såå svullen, kunde inte ha några skor alls och mitt ansikte såg ut som jag vet inte vad haha! Meeen, trots detta gick jag till v. 38+2 och ut kom en välskapt kille på 3 kg exakt! Så jag håller mina tummar att det, trots äggvita nu, kommer att bli bra för dej och att du slipper havandeskapsförgiftning!
Ta det lugnt och vila så mycket du känner att du behöver! :)

Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards