minlangtan

Alla inlägg den 29 september 2014

Av minlangtan - 29 september 2014 13:17

Jag har ätit Cerazette (minipiller) i 8 månader och alltså inte haft mens på 7 månader. Supersmidigt på alla vis.
Men det som inte var fullt lika smidigt är att jag tappat massor av hår och att vikten står still och kilona sitter stenhårt.

Om ett år vill jag dessutom påbörja processen att bli mamma på egen hand om det skulle bli så och då vill jag inte behöva vänta ett halvår på att få igång ägglossning.

Idag kom mensen efter att slutat för 3 veckor sedan. Redan efter en vecka fick jag ägglossning.
Ska bli skönt att få tillbaka mig själv.

När jag tog det beslutet att sluta så fick jag världens ångest eftersom jag knappast ville att det skulle bli något som satte käppar i vårt hjul vad gäller sexet. Träffade ju tidigare en man som var livrädd att göra mig gravid, inte ens kondom gjorde honom lugn och när jag sedan började med minipiller blev han inte mycket lugnare heller.
Men den här Herrn jag träffar nu, tycker att det är en självklarhet att jag ska göra det som jag mår bäst av och att vi självklart grejar det.

Jag välkomnar mensen med mensvärk och ob-förpackningar, men känner mig lättad att ta ett steg närmare mig själv. Märker redan nu att håret känns starkare och läkaren trodde att inom 4 månader så borde det vara en marknat förbättring.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards