minlangtan

Direktlänk till inlägg 2 februari 2011

Fortsätter min ego-boost!

Av minlangtan - 2 februari 2011 10:23

Söndagkvällens händelse fick mig verkligen att tänka om. Jag vet vad jag måste göra för att må bättre med mig själv. Det är bara jag som kan hitta tillbaka dit.


Sambon och jag pratades vid i måndags för han märkte hur ledsen jag var. Vi pratade om att jag kände mig avvisad och hur vi kan förhindra att hamna där igen. Behöver väl knappast säga att sexet i måndags var det bästa på länge...  


Igår köpte jag mig lite nya underkläder, inga extravaganta, men så pass att jag känner mig fin. Handlar alltid på en speciell butik här i stan och igår var det rea vilket gjorde mig glad.


Idag kommer lilleman och med honom kommer det väldigt blandade känslor. Han är ett underbart litet charmtroll som får hela mig att smälta. Han lilla söta uppåt näsa, hans kramar och våra samtal som vi har, hans önskan om att alltid få ligga i mitten mellan oss på helgmornarna, så tätt så tätt.

Han är underbar...

Jag rår inte för det, men det kommer också negativa känslor.

Ikväll lämnar jag huset för en stund och åker i väg och fyller på med egen tid, det gör alla gott. Jag ska försök slänga mig i solariet i ett par minuter, något jag inte gjort på 2 år och sedan blir det ett träningspass.

Ser fram emot det...


Idag tänker jag på min bloggkompis, som förhoppningsvis tar ett bamsekliv på sin resa mot ett barn. Ser fram emot att få en uppdatering.

Alla tankar till er!

 
 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

2 februari 2011 13:28

Allt blir bättre bara man inte är rädd att tala ut med varandra. Skönt att det ordnade sig ;)Bra knep det där med underkläderna också. Om man mår bra med sig själv blir allt lättare.

Förstår att det finns både positiva och negativa känslor inblandade med lillman och det är ju helt normalt. Försök dra åt dig det positiva så får du en försmak på hur det blir snart med er bäbis ;)

Antar att det är mig du skrev om? Fina du, tack för att du bryr dig!
Kram

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

minlangtan

2 februari 2011 13:30

Självklart är det dig jag skrev om!

Jag ska snart rusa iväg från jobbet och unna mig själv en timmes egentid innan vardagen rullar igång med mina killar!
KRAM!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards