minlangtan

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2011

Känslor och trötthet

Av minlangtan - 31 augusti 2011 19:04

Jag är fysiskt helt otroligt trött idag, men kan inte riktigt komma till ro här hemma.

Natten till tisdag blev det knappa 4 timmars sömn efter att Kärleken och jag legat vakna och diskutera hela natten. Inget bråk, ren och skär diskussion som avslutades som bäst, med att älska till dess att klockan närmade sig tre på natten.

Bonus sov i rummet bredvid och jag njöt av att föra ett vuxet resonemang med min sambo utan att en 7 åring frågar vad vi pratar om.


Gårdagen kan vi enkelt sammanfatta med ett totalt fiasko på hemmaplan.

Vi har skämtat om det, att nu kommer VAB-dagarna öka och magsjukan kommer inte att skona oss. Det ska bo ett litet skolbarn här veckovis.

Mycket riktigt, andra dagen kommer Bonus hem och är helt slut. Hostig och kinkig. Vill ha en huvudvärkstablett men får inte eftersom han säger helt plötsligt att han börjar må illa.

5 minuter senare står han och kräks på toaletten och paniken griper tag i mig.

HELVETE.

Jag är nåt så enormt rädd för att kräkas.

Jag blir förbannad först, inte vuxet eller moget, men galet förbannad är vad jag är just du. Anledningen är att jag berättat för Bonus på måndagen när han stoppade sina händer i munnen och bet på naglarna att det definitivt inte var lämpligt att göra det. Jag påminde om samma sak i julas när han var på T-banan. Inga fingrar i munnen. Magsjukan kom då också.

Det var bara till att inse att han är sjuk.


Efter kräkningen kommer det inget mer, möjligen hostig och kinkig. Ingen feber. Han fick en egen toalett och stränga order om att hålla sig på sitt rum och bara använda den egna toaletten.

Klockan 03:18 i natt hade han sovit av sig sin lindriga sjuka och tyckte att det var morgon. Upp och hoppa, noll respekt.

Jag förblev vaken till klockan 06:05 och var måttligt trött när klockan ringde 06:45.

Jobbet idag ska vi inte prata om.


På lunchen kom ett fint meddelande från en fin vän som jag besökte i somras med hennes då nyfödda prinsessa. Hennes ord fick det att brista för mig på jobbet, så full av känslor och en trötthet som inte är av denna värld.

Vi bestämde lunch hemma hos mig i nästa vecka och jag ser fram emot det med en varm värme i hjärtat.


Bonus är alltså fit for fight och är så uttråkad.

Sambon har vabbat och kryper även han på väggarna.


Tack för era fina kommentarer.

Johanna - välkommen hit. Roligt att se en kommentar från någon som är med om samma Bonusföräldraskap.

Det är en helt underbart bedårande 7-åring som förgyller livet varannan vecka, men som alltid har en plats i vår familj.

Tyvärr har denna resa gjort mig till en person jag inte riktigt gillar och kan förlika mig med...


Imorgon är det två år sedan min sambo sa orden "lita på mig, jag ska ordna det här" då vi tagit första kontakten med familjerätten.

Tyvärr kan jag inte luta mig tillbaka och lita på honom, för det finns en kvinna på andra sidan ån som styr även vår familj med järnhand...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards