minlangtan

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2012

Återbesök och VUL vecka 5+4

Av minlangtan - 7 augusti 2012 14:40

Så var det dags för återbesök. Provtagning imorse. Åkte iväg själv till både provtagning och läkarbesök. Tror knappast att jag behöver kommentera känslan kring det faktum att vara själv i något man borde dela. Tårarna rann av ilska...

Hcg var i fredags 444 och idag tisdag 2220, så det var bara normalt och tyder på att graviditeten sitter rätt.
Väl i gynstolen så fick studenten (AT till och med, nästa gång godkänner jag bara ST) känna och se. Det första han utbrister är att tappen är öppen. Superbra att säga det. Läkaren tog över och kunde konstatera att den är lång och stängd men att det syns en liten åverkan på den, troligen pga konisationen. Kort och gott hittade läkaren bara en hinnsäck.
I fredags fanns det en uppklarning och idag såg man en hinnsäck utan gulekropp eller fosterstruktur.

Återbesök på fredag och då måste vi kunna se mer. Läkaren lugnade och förklarade att det gått framåt och att vi borde se mer på fredag. Jag själv är livrädd och känner just ingenting. Läser om folk som bara sett hinnsäckar i vecka 6 och som det gått bra för. Läser om andra där det slutar i missfall. Jag försöker tänka att hcg-värdet är bra, att man såg mer idag än i fredags då det inte fanns hinnsäck. Jag försöker peppa, men det är svårt... Väldigt svårt.

 
 
Ingen bild

Alexandra

7 augusti 2012 20:05

På torsdag är jag i vecka 5+4 ska då göra vul igen. Gjorde ett förra veckan i måndags men då såg man ingenting. Känner mig inte illamående eller något heller. Känner mig mest panikslagen och orolig. Hoppas jag som du iaf får se en hinnsäck...

 
evl

evl

7 augusti 2012 21:47

Så glad åt det ökade värdet! Förstår att du är orolig. Önskar jag kunde lugna. Jag tror att det kommer att gå jättebra! Det är ert lilla gohjärta som växer där inne <3 kram!

http://ettvanligtliv

 
Anna

Anna

8 augusti 2012 08:58

Det låter ju jättepositivt att värdet ökat så mycket. Förstår att det är väldigt nervöst nu, håller tummarna för att det blir som jag tror, ett lyckat vul på fredag!

Kram

http://www.enmammawannabe.blogspot.com

 
Vår väg till en kotte

Vår väg till en kotte

9 augusti 2012 12:31

Hej! Håller tummarna inför nästa vul. Säger som de andra, att värdet ökat tyder på bra saker!!

KRAM!

http://www.varvagtillenkotte.blogspot.com

 
Milla

Milla

9 augusti 2012 19:23

Hur skall ni kunna fungera tillsammans som föräldrar om ni inte kan dela graviditeten utan att du gråter av ilska? Det verkar ju inte heller som att ni har samma syn på barnuppfostran. Är det verkligen läge att skaffa barn under de förutsättningarna?

http://sv.wikipedia.org:80/wiki

minlangtan

9 augusti 2012 20:12

Jag vet, inte bara tror, att vi delar samma syn på föräldraskap, men att vi har olika vägar att nå målet. Om du läst min blogg så tror jag att du läst det jag skrivit så många gånger - att om föräldraskapet varit lika illa mot Bonus som mot store sonen så hade jag aldrig bott kvar. Vad gäller mina tårar av ilska så är det mars som möter Venus och något vi rett ut. Jag hade som vanligt höga förväntningar på något han tyckte vara en liten läkarkoll. Jag hade kunnat vara tydligare med att det var viktigt för mig att han följer med, men jag valde stoltheten... Dumt dumt och en lärdom rikare...

 
Milla

Milla

9 augusti 2012 21:58

Jag får verkligen be om ursäkt om du tog illa upp! Det var inte min mening att göra dig ledsen och/eller upprörd. Jag har dock följt din blogg ett tag, och jag tycker mig se att du och din partner ser på saker - i synnerhet när det gäller barn - på helt olika sätt. Att ni inte är överens när det gäller hans barn sedan tidigare må ju vara en sak, men att ni inte smälter samman när det gäller det gemensamma barnet ser jag som bekymmersamt - oavsett det är upprörande eller inte.

Varje nytt barn förtjänar sina föräldrars engagemang, som jag ser det. Om din man inte vill följa med till mödravården skadar givetvis inte barnet på det här stadiet, men det upprör dig och det skadar därmed er relation - det var åtminstone så du framställde det i ditt första inlägg.

Om ni sedan hittat ett gemensamt förhållningssätt där ni accepterar varandras val, så är det givetvis utmärkt.

Hur det än är med den saken, så har du offentliggjort problemen med den store sonen. Om jag inte har missuppfattat det hela, så pågår dessa här och nu. Ert gemensamma barn kommer att födas rakt in i denna konflikt/situation. Jag tror att det hade varit bra att ha löst det problemet innan nästa barn gör entré. Jag har svårt att se att tre barn är lättare att hantera än två. Tyvärr. Men - som jag sade inledningsvis - jag säger inte detta för att såra dig, utan för att jag vill att du skall vara medveten om att det inte lär bli lätt(are) framöver.

http://sv.wikipedia.org:80/wiki

minlangtan

10 augusti 2012 04:06

Tyvärr är jag smärtsamt medveten om att det inte lär bli lättare framöver med ett tredje barn som föds rätt in i en situation som är kämpig. Men jag vet också att detta med store sonen inte är något som jag kan styra över. Jag hade önskat att det såg annorlunda ut, men loppet är tyvärr kört där - och trots det är jag inte beredd att ge efter på den plan vi har, att ha ett gemensamt barn...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards