minlangtan

Direktlänk till inlägg 3 februari 2016

Att ha en plan...

Av minlangtan - 3 februari 2016 10:24

Nu är vi igång! Och det känns skönt. Besöket gick bra, och mina axlar var så mycket lättare när vi åkte tillbaka till stan efter besöket.
Vi är på helt rätt ställe och jag är glad att min oro över att något inte är som vanligt tas på allvar.
För så var det, mina ägglossningar är inte bra.
Helt normala värden på LH, FSH, Proklatin.
Progesteronvärdet på dag 21 var 18 vilket tyder på att ägglossningen inte var bra.
Mr spermier överöstes dock med goda ord. 45 miljoner/ml och riktigt starka och friska. TF är en man som sällan kallpratar eller skämtar, så när han berättade att det inte är ofta han får se så bra prov så blev jag sååå lättad.
Och så mitt AMH.
Ja, vad ska man säga. TF var själv förvånad - han trodde det skulle vara högre. Men nej, åldern har börjat gjort sitt. 1,2. Vilket inte är under normalt men också ett tecken på att vi inte ska låta det gå för lång tid.
Ny odling för GBS gjordes, och en tid bokades för hysteroskopi som görs under lokalbedövning.
Då passade han även på att kolla med slemhinna som endast var 6,9 mm på dag 17 idag. Det fanns dessutom någon ojämn svar sak mitt i slemhinnan som han tyckte såg lite konstig ut och ville kolla upp.

Planen som följer är hysteroskopi i slutet av nästa mens. GBS-odling lämnat.
Han tyckte vi skulle ge Letrozol en chans, en ersättning för Pergotime så att ägglossnigen kommer igång.
Detta tillsammans med Ovitrelle. Jag kommer alltså få kollas upp med VUL innan den ges.
Detta ska vi ge en chans i 3-4 månader innan vi hoppar på IVF.

Och så kommentaren under undersökningen - att jag har en liten bakåtvänd och svåråtkomlig tapp.
Hade Mr spermier varit sämre så hade han tyckt att vi ska hoppa på IVF på en gång, eftersom det faktorn gör det svårare för spermierna att simma upp till livmodertappen.

En plan... Det får räcka för nu...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards