minlangtan

Alla inlägg den 22 april 2011

Av minlangtan - 22 april 2011 15:53

Brösten ja, alltid detta tjat om hur brösten ska kännas/inte kännas, inför mens, ägglossning och graviditet.

Jag tillhör den skaran som alltid fått ont i bröstvårtorna när jag ägglossat, alltid. Det gör jätteont och ibland sitter det i ända till mensen kommer. Inför mens känner jag däremot ingenting.


Som vi andra i barnlängtarvärlden så har man läst att "ömmande bröst" är ett säkert tecken på graviditet. Hur många gånger tror ni inte hoppet har funnits där när bröstvårtorna ömmat fram till mensen?

Det jag känner just nu är någonting helt annat, det går inte ens att jämföra.

Det gör ont inne i brösten, först på sidan under armhålan typ, men idag har det ömma flyttat sig upp på brösten en smula, ovanför själva vårtgården.

Brösten har en helt annat känsla nu, de är hårda och innehållet känns på ett helt annat sätt.

Så nog händer det saker där!

Kroppen är ganska läcker på så vis.


Molvärken i magen finns där också. I en veckas tid har jag trott att mensen kommer, jag får en mensvärk som håller i sig max 2 minuter och sedan släpper igen. Enligt läkaren var det fullständigt normalt, men man blir ju livrädd.

Skillnaden mot vanlig mensvärk och detta som pågår nu, är att det släpper efter bara någon minut, när mensen kommer är det ju mer ihållande känning.


Jag tänker försöka tillåta mig att förstå att jag är gravid, det är ingenting annat än en graviditet som pågår, sen att vi inte vet utgången, det är en annan sak.

Det vet däremot ingen annan heller... om någonting!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards