minlangtan

Direktlänk till inlägg 16 februari 2012

"Du är ett komplicerat fall"

Av minlangtan - 16 februari 2012 10:07

Igår var det gynjouren igen. Knökfullt. Iskall tystnad i väntrummet, ett väntrum som rymmer så mycket för mig, hopp och förtvivlan. Det var där vi fått veta två av våra missfall.


Bruna flytningar och ilande smärta i livmodertappen, som kostant cellprovstagning. Eftersom jag har lite problem med min kära tapp, så vill jag inte riskera något.

Någon feberkänsla, men efter svinkoppor och streptokocker blandat med stafylokocker så kan man inte begära annat heller.

Läkaren började med att säga att han läst min journal och säger kort därefter att jag är ett komplicerat fall.

Japp, men så är det.


Undersökningen gjorde ont som attan, och alla prover togs. På VULet såg allt bra ut och vid närmare undersökningen så såg han en lite blåsa/sår/punkt på tappen som blöder. Ett vävnadsprov togs och jag fick välja mellan bedövning eller utan. Då brast det för smärtan var outhärdlig. En sköterska kallades in och till slut tog jag mig samman och valde att köra utan bedövning.

Provsvar om några veckor och fram till dess avvaktar vi med antibiotika.


Jag är mer och mer övertygad om att jag aldrig mer ska söka hos tant L för att få snabb hjälp, här på gynjouren får jag den hjälp jag behöver och när fabriken åter öppnar så finns TF bara en dryg halvtimme bort.


Vi är mitt uppe i barnvecka och kommentarer är överflödiga. En febrig Bonus och jag har varit hemma i två dagar och det lär väl bli en tredje.

I dag står det bullbakning på schemat, likt en riktig bullmamma, men jag är ingen mamma - och dagar fyllda av omvårdnad så känns det verkligen i mitt hjärta hur mycket jag älskar Bonus och hur stor saknaden för ett eget barn är...


 
 
A

A

16 februari 2012 16:15

Aj!! Lät inte alls trevligt, förstår att du har ont :-( Men hur vågade du utan bedövning? Jag har aldrig tackat nej till sådant, klen som jag är ;-)

Hoppas febern försvinner snart iaf. Kram!

http://www.hjartatbloder.blogg.se

 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

16 februari 2012 22:45

Usch vännen det lät inte roligt. Skönt att TF finns! Hoppas det känns bättre snart.
Kramar <3!!

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards