minlangtan

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2012

JAG ORKAR VERKLIGEN INTE MER!

Av minlangtan - 1 oktober 2012 07:47

Jag vill inte det här. Hela helgen har varit en enda stor längtansklump.

Längtan till ett eget barn.

Längtan till att få bli mamma.

Längtan till att få en familj.

Längtan till att få något som är vårt.

Längtan till att ha kommando över sitt egna liv.


Ingen högodsare att det varit barnvecka hos oss.

Som jag längtar till att få bli hel, få känna mig delaktig, få känna att jag ger min sambo det finaste man någonsin kan ge en människa.

Det har varit många tunga stunder i helgen.


När ska det någonsin bli min tur?

Jag har en rejäl 30-års kris och det i kombination med att det på min kommande fest kommer en tjej med samma bf som vi skulle ha haft. Knappast hennes fel, men det känns, det känns så förbannat i hjärteroten.

Jag orkar inte, det känns faktiskt så.

 
 
Ingen bild

Anna S

1 oktober 2012 17:03

Åh, känner så väl igen dom där känslorna! Vet att det känns hopplöst nu men hang in there, tillsist får ni lön för mödan och då är allt "förlåtet".

Kram

 
Ingen bild

Emma

4 oktober 2012 04:08

Jag känner verkligen med dig, jag har haft exakt samma tankar som du. Tror tyvärr att det är så lätt att fastna i det där och inte blicka framåt, man blir liksom manisk i sitt tänkande. Du måste försöka bryta mönstret och se lyckan i livet för annars går man nog tillslut under. Räddningen för mig vara att gå och prata med en psykolog med jämna mellanrum, jag hittade tillbaka till "livet" och lyckan.
Du får inte glömma bort att ta hand om dig själv, du är den viktigaste personen i ditt liv.
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards