minlangtan

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2015

Bloggpausar för ett tag

Av minlangtan - 2 augusti 2015 08:51

En oerhört otrevlig kommentar fick mig att tappa lusten att delge er vad som pågår i mitt liv.
Anonymt och elakt.

Man bloggar om en del, men hela sanningen vet ni inte - därför ska man kanske vara tyst om det man inte vet.

Det finns Facebook, Instagram och skyddade inlägg.
Jag funderar att återkommer.
Men just nu är lusten borta att låta någon annan ha en åsikt om det som pågår mellan oss två.
Jag vet att ordet är fritt och att man inte alltid kan och ska stryka medhårs, men därifrån till att bli anonymt elak. Där går min gräns.

 
 
Ingen bild

Lotta

2 augusti 2015 14:49

Fy så tråkigt! Jag tycker att det är så roligt att följa dig! Förstår inte dessa elaka kommentarer, men man kan ju anta att det kanske är någon som inte mår bra själv! Ta inte åt dig (fast det är ju lättare sagt än gjort). Jag fick ditt lösenord för ett tag sedan och hoppas att du fortsätter skriva. Hoppas så att det kommer att gå bra för dig och det verkar ju som det finns bra förutsättningar. Det jag tycker om med bloggen är att den är välskriven, reflekterande och inte förskönar verkligheten. Mitt liv går också upp och ner och jag får inget ut av människor som inte är öppna om hur verkligheten ser ut. Hoppas att du snart återkommer! Kram Lotta

 
Ingen bild

Carina

2 augusti 2015 15:38

Du kommer bli saknad. Väldigt tråkigt att någon anonym känner för att klanka ner. Just bloggen är några minuter av delgivning. Långt i från alla känslor beskrivs, alla tankar, allt som har hänt innan/under lång tid. Jag var tvungen att stänga ner min blogg efter en jag känner fick tag på den och tyckte jag var elak, för hon inte kunde förstå att jag både tyckte det var superhärligt att träffa henne och hennes barn men ändå tycka att det kändes för djävligt.
Slut om mig, tråkigt tycker jag att det är att du slutar blogga. Jag tycker det har varit så härligt att följa dig senaste 2 åren. Vilka galna två år. På sånt bra sätt. Så olika från varandra men ändå fylld med värm. Längtan kommer aldrig försvinna förrens barn finns. Känns skönt att Mr är på gång. Extremt tråkigt med "anonyma" som inte vågar atå för sina åsikter. Ha en underbar sommar, lycka till med jobbet. Fortsätt vara kärleksfull och jag hoppas din dröm om barn kommer snart. Förra året trodde jag på augusti i år.....jag tror fortfarande på 2015!!! Var rädd om dig. Kram

 
Ingen bild

Gun

2 augusti 2015 21:09

Oj vad jag kommer att sakna dej. Det har varit fantastiskt att få följa din resa och jag beundrar dej för ditt sätt att dela med dej av livets alla skiften . Hoppas du får ett riktigt bra liv med Mr och att du kommer tillbaka till oss som fått följa dej i glädje och sorg Kram till dej och Tack

 
Jagvilljagkan

Jagvilljagkan

2 augusti 2015 21:31

Vad ledsamt! Du kommer att bli saknad, men ta den tid du behöver så hoppas jag att vi ses här igen <3

Kram

http://jagvilljagkanjagvagar.wordpress.com

 
Ingen bild

Mia

2 augusti 2015 23:35

Fan så trist. Du verkar sympatisk och gullig, så ta inte åt dig av skitsnack. Jag har med stort intresse läst igenom hela din blogg och du skriver bra, medryckande och ärligt. Lycka till!!

 
Ingen bild

lilla jag

3 augusti 2015 10:13

Nej, vad tråkigt!!! Jag kommer att sakna dig! Läser din blogg hela tiden även om jag inte har tid och ork att kommentera så ofta. Lycka till med livet och hoppas att du snart orkar blogga igen! Ta hand om dig! <3

 
Livets underverk

Livets underverk

3 augusti 2015 21:23

Usch, vad trist med otrevliga kommentarer. Från nån feg rackare dessutom som inte törs stå för vad hen skriver. Helt egoistiskt hoppas jag att du fortsätter att blogga längre fram, tycker mycket om din blogg. Det har varit en ära att få följa dig på den resa som du har gjort under de senaste två åren. Jag hoppas att resan får fortsätta i samma positiva riktning, med det tillskott till familjen som du önskar dig allra mest.
Stora kramar!

http://Livetsunderverk.wordpress.com

 
Ingen bild

Annika

4 augusti 2015 22:07

Nej vad tråkigt :( Hoppas du kan skaka av dig den elaka kommentaren och känna blogglust snart igen! Kram

 
Ingen bild

Zara

6 augusti 2015 23:19

Nej!! Snälla försvinn inte, jag behöver dina inlägg i mitt liv!!!
Kan jag få ditt lösenord så att jag kan läsa dagens inlägg?
Må bäst!

minlangtan

7 augusti 2015 04:43

Hej Zara! Skriv en sådan kommentar med lite kort info om vem du är och mailadress (som jag givetvis inte publicerar)- så kommer lösen i retur.

 
Ingen bild

Mia (igen)

6 augusti 2015 23:44

... hur får man tillgång till lösenordsskyddade inlägg? Eller får man det om man inte känner dig personligen? Blir ju så nyfiken på senaste inlägget nu :)

minlangtan

7 augusti 2015 04:41

Hej Mia!
Skicka en mailadress på en sådan kommentar med lite kort info om vem du är - som jag givetvis inte publicerar, så skickar jag lösen till dig!

 
Ingen bild

Angelica

15 augusti 2015 17:46

Hej!

Jag har läst din blogg ett tag nu och jag känner tyvärr igen mycket av det du skriver från mitt eget liv. Jag skulle gärna vilja fortsätta läsa din blogg så jag undrar om du skulle vilja dela med dig av lösenordet.

minlangtan

15 augusti 2015 22:22

Jepp, om du skriver en kommentar (som jag ej publicerar) där du berättar lite om dig, och en mailadress, så kommer lösen via mail.

 
Ingen bild

Ida

15 augusti 2015 20:53

Läsa din blogg men är dålig på att kommentera.. Dessa kommentarer som folk skriver kan få mig att se rött.. Har man inget vänligt att skriva kan man väl låta bli.. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards