minlangtan

Alla inlägg den 6 februari 2016

Av minlangtan - 6 februari 2016 19:45

Idag fortsatte jakten på Letrozole då gårdagens besök på det stora Apoteket inte ledde till någon framgång.
Så jakten fortsatte idag och det var ju en liten kamp mot klockan eftersom jag behöver det på dag 3.
Jakten var framgångsrik, på tredje Apoteket så fanns det.
Fick veta att detta läkemedel har som standard en ask med 100 tabletter. Letrozole är det nya Pergotime och ska tydligen ge bättre resultat och mindre biverkningar, risken för flerbörd är också mindre.
Letrozole är egentligen ett läkemedel som ges till kvinnor som har bröstcancer där man inte kan stråla eller där cellgifter inte kan användas. TF berättade om det och förvarnade mig om de fått många samtal från apotekspersonal till kliniken nu när de gått över till Letrozole eftersom det ska förskrivas till en helt annan patientgrupp.
Den ätes dag 3-7 och sedan kontrollerar man med VUL och så ska jag få Ovitrelle när det är dags.
Så VUL ska bokas.
Jag fick som sagt en liten ask, med 30 tabletter eftersom man bara äter 5 per cykel. Och det hanteras som "provask" vilket innebär att väldigt få Apoteket har den.
Om jag fått den vanliga asken på 100 tabletter hade det varit enklare.
Men nu finns asken hemma, skönt.

En underbar lördag går mot sitt slut.
Började dagen med en låååång prommis med en god vän. Väl hemma blev det dusch och sedan iväg på stan och äta lunch med vänner till Mr. En trevlig eftermiddag och en välbehövlig powernap efter gårdagens galej på kvällskvisten.
Många tankar i huvudet, men nu ska jag försöka ta ett steg i taget.
På måndag ska jag ringa Falun, galet - jag ska ringa en IVF-klinik!
För hjärtat slår lite för Falun...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards