minlangtan

Direktlänk till inlägg 4 april 2016

Den fula sidan...

Av minlangtan - 4 april 2016 17:37

Vi sitter vid middagsbordet denna måndag, båda berättar lite lätt om vad som hänt på respektive arbete. Vi lyssnar, frågar.
Jag försöker lyssna, men mina tankar är någon helt annanstans. Jag la nyss på luren efter en telefontid med läkaren på KK som tog emot oss där.
Empati och mänsklig. Ställde även andra frågor och beklagade från sin mänskliga sida.
Hur ser vår plan ut nu? Behöver jag ta om några prover? Hörde mig själv säga att vi nu hoppar på privatfinansierad IVF.
Han ville verkligen hjälpa till och jag hörde hur mänsklig han var och är, jag gillar honom verkligen och efter detta samtal bara mer och mer.

Du ser låg ut älskling...
Och då kommer det... Alla tårar.
Jag är ledsen nu, förbannat jävla ledsen. De riktigt fula kommer fram där vid måndagens middag, kring det vackra bordet mitt i gräddhyllan.
I det perfekta livet där bara ett barn saknas, och idag saknas det faktiskt riktigt mycket...
Han reser sig och kramar om mig hårt, riktigt hårt, torkar tårarna.Det kommer bli bra, hör du det...

Och jag måste tro det, nu behöver jag tron mer än någonsin...

 
 
E

E

4 april 2016 18:03

Åh, man ska aldrig säga att man vet hur någon annan känner för det går inte.. men vad jag känner igen den där hopplösa känslan. Rädslan över att det kanske aldrig går vägen. Min tröst var att de allra allra flesta faktiskt lyckas till slut. Ge inte upp!!

http://komlillamonster.blogg.se

 
Ingen bild

Malin

5 april 2016 08:53

Så himla tråkigt att det blev som det blev vännen! Så himla ledsamt! :( Men det blir bra, jag lovar! Du måste försöka tänka positivt även fast det känns mörkt. Tänker på er.
Kramar i massor från Malin

 
Ingen bild

BabyLei

5 april 2016 10:22

Jag har varit precis där du är.
Det kändes som ett så stort steg att inleda vår IVF behandling. Nästan som att vi då "gick med på" att vi hade svårt att bli gravida på egen hand. Men när vi väl varit där på vårt första besök och fick en plan, så kändes det så skönt. Det var så skönt att lämna över "barnmakandet" till någon annan ett tag. För mig var det t.o.m lättare att njuta av andra saker i livet när vi startat IVF behandlingen än det var innan vi var igång.

För mig så var behandlingen oväntat enkel. Jag hade förväntat mig en sjuhelsikes resa men det kändes konstigt nog helt odramatiskt.

Nu i efterhand kan jag tänka.. Om jag bara hade vetat..
Den värsta midsommaraftonen i mitt liv. Jag hade fått missfall dagen innan och någon okänslig typ (som inte hade en aning såklart) utbringade en skål för alla gravida. Han var överlycklig och hade just fått reda på att han skulle bli pappa. Det var svårt att hålla masken. Det var bara de närmaste som visste.

Tänk om jag hade vetat att midsommaren året därpå skulle jag sitta i gräset när de andra dansade med min lilla treveckors pojke i min famn, och midsommaren ytterligare ett år senare skulle jag dansa runt midsommarstången med vår ettåring - och vara höggravid med vår lilla tjej. Så kan livet vända!

Vi som inte kunde bli gravida blev plötsligt det när vår lilla pojke bara var sex månader. Nu känns ivf resan avlägsen, men jag är så tacksam att vi vågade hoppa på den. Den gav oss två barn.

Ett stort varmt lycka till!

 
JVJK

JVJK

5 april 2016 13:27

Usch jag känner hur tårarna tittar fram, jag känner så igen den där hopplösheten och avgrundsdjupa mörkret. Jag kommer tro åt dig så långe din egen tro tryter, jag vägrar ge upp <3

Kram

http://jagviljagkanjagvagar.wordpress.com

 
Ingen bild

Resantilldig

5 april 2016 22:37

❤️❤️❤️ Du är inte ensam! Hoppas för er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards