minlangtan

Direktlänk till inlägg 3 maj 2011

Att förlora oskulden återigen, några år senare...

Av minlangtan - 3 maj 2011 14:18

Igårkväll efter att ha varit blödningsfri i ett par timmar... ja, jag vet att det inte är lång tid, så slog vi på stort och hade sex. Första gången sedan den där gången ifjällen, som resulterade i det som hade kunnat bli början på min Dröm.


Vet ni hur skönt det är att ha sex utan att behöva fundera på barntillverkning?

Det är nästan så att jag glömt det själv faktiskt.

Ovant, pirrigt, nervöst men framförallt - väldigt skönt på alla sätt och vis...

Som att förlora oskulden kändes det.

Jag är helt klart inte gjord för att vara utan sex i fyra veckor.


Nu på torsdag sparkas ytterligare en sexförbudstid igång. Denna gång på tre veckor.

Lust föder lust, och jag vet inte om det var så rätt av mig att ge efter igår med tanke på det sug som kommer att infinna sig de kommande dagarna...


I övrigt går mycket av tankarna till att fundera var jag hade befunnit mig i tankarna om det gått vägen. Då hade det snart varit dags för ett första VUL och om en vecka kunna se ett pickande hjärta.

Fan...


På torsdag är det dags och jag har ännu inte hunnit bli allt för nervös, antar att det kommer imorgonkväll.

Jag är mest rädd för den lokalbedövning som ska sprutas in och hur mycket i själva verket jag kommer att blöda.

Naturligtvis kommer det att kännas skönt att få detta ur världen en gång för alla, det har ju ändå trilskats i över tre år.


Nu åter till lite arbete för att fördriva tiden innan hemgång och det stora kram- och pusskalaset jag ska ha med sambon.

Jag älskar honom verkligen, däremot inte sagt att tillvaron är rosaskimrande, men vem har sagt att livet egentligen är det?!






 
 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

3 maj 2011 15:07

Förstår vad du menar. Jag och E var på utlandssemester förra året och "fick till det" två ggr tillochmed medans de andra var nere vid poolen. Det var härligt och skönt och helt totalt annorlunda än bäbistillverkningssexet. Båda sa efteråt att det är sånt där sex man ska ha för att göra barn, men självklart går det inte att återskapa lust...lika lite som man kan lura sig själv till att må bra.

Hoppas allt går snabbt och smidigt hos TF. Tre sexlösa veckor är pissigt men det kan ju också vara bra inför kommande försök. Ni får gå runt och tänka på det jättebraiga sexet ni hade nyss och längta till varandra :)
Kram!

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Elisabeth

3 maj 2011 16:57

Jag tror att ert sexliv kommer att bli betydligt bättre om du kan koppla bort det tvungna barnskapandet och att din sambo kan känna att han inte bara är en maskin i sängen. Ni har ju på tok för lite sex för att vara ett förälskat par... Att ha sex bara för att alstra barn kan vara nog så avtändande, i synnerhet för en man. Work your plans and plan your work. Detta är ett tips till dig från mig, take it or leave it!

minlangtan

3 maj 2011 21:39

Hmmm hur vet du hur ofta vi har sex? "På tok för lite sex för att vara ett förälskat par" skriver du...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards