minlangtan

Alla inlägg den 19 maj 2016

Av minlangtan - 19 maj 2016 17:58

Så var det första ultraljudet gjort och jag var riktigt nervös när vi satt i bilen upp till kliniken.
Väl där så fick vi snabbt komma in.
Och upp i stolen direkt.
På höger äggstock fanns det tre jämnstora äggblåsor och en hel del små.
Även på vänstra äggstocken var det samma resultat, tre jämnstora och några små.
Samma dos under helgen och återbesök på måndag.
Lågt blodprov men det var väntat.
Denna första check skulle egentligen ha gjorts på lördag men eftersom det är helg och distanskliniken har stängt imorgon så blev det idag.

Och jag är nöjd, lättad. Min kropp har svarat på dosen, och det är det enda som räknas.
Nu ska helgen gå, äggen växa på sig och sedan stämmer vi av på måndag.
Det känns så skönt att det har börjat hänt något.

Nu lägger vi på Orgalutranet från lördag och fick en sprutinstruktion på den av sköterskan innan vi åkte hemåt. Och det var en betydligt trevligare person jag var på hemresan, lättnaden över att vara på gång.

Nu ska äggen växa vackert i helgen. Väx väx väx!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards