minlangtan

Direktlänk till inlägg 14 juni 2016

Om att ringa det där samtalet...

Av minlangtan - 14 juni 2016 14:44

Det är ju TD idag, så jag skulle ringa och meddela mitt svar till IVF-kliniken.

Jag trodde nog inte att det skulle vara så jobbigt som det faktiskt var.

För det var det...


Vi pratade om frysisarna som ligger där, och väntar på att bli återförda.

Jag vill gärna göra det ostimulerat men vet inte om jag vågar.

Mitt progesteronprov på dag 21 var ju lite på gränsen också... Taskig ägglossning, någon slags rubbning.

Men jag kan inte släppa det, var det tillfälligt.

Hur som... så bestämde jag och IVF-kliniken att jag skulle kontakta min distansklinik för att rådgöra.

Och det har jag gjort, och helt enkelt bestämt att jag vill ta om progesteronprovet och kolla om det fortfarande är lite på gränsen, sedan vill jag testa en omgång med att ta Ovitrelle när jag får omslag för att se om det ger längre lutealfas. Nu går inte dessa två tester att köra samtidigt, så vi börjar med en natuell cykel och kollar hur progesteronprovet ser ut på dag 20 denna gång. Och så testar vi Ovitrelle vid omslag på cykeln därefter, och ser om jag får längre cykel av det.


Och så till baksidan av detta med frysåterföring (FET) och det är att omslag inte får bli på en måndag, får då kan de inte hjälpa till. Och det kan också vara fullt, så att man får vänta till nästa månad.

Just dessa två grejer ville jag inte ens tänka på... men jag blev så där äckligt påmind om det.


Nu ska sommaren få komma emellan,jag ska hålla koll på min ägglossning (bara använda de rosa från Clearblue var ordern från kliniken) och hoppas på mindre spottings och längre lutealfas.

Och jag ska njuta i massor av den bästa sambon som jag har och se när vår utbyggnad tar form.


Och så ska jag peppa mig själv att FET faktiskt också kan gå...


 
 
Ingen bild

Cicci

14 juni 2016 15:59

Jobbigt det dära att göra samtalet och äter igen bli påmind om att det inte gick vägen denna gången. Tänker mycket på hur det kan komma sig att du verkar vara så emot att göra ett stimulerat fet!? Jag tänker att om man har en kortare fas är det alltid bättre att ha en stimulerad så kan man ha lite mer kontroll. Men självklart du ska göra det rätta för dig o er. Stort lycka till till hösten o trevlig sommar. Kram

minlangtan

14 juni 2016 16:15

Jag är nog inte emot FET egentligen men om man har en egen ägglossning så säger läkarna att det är det bästa, att göra det i naturlig cykel. Och har man dessutom immunproblematik så är det ännu bättre om man gör det i naturlig cykel. Men om det är något strul med cykeln ja då är naturligtvis stimulerat det bästa!

 
Ingen bild

Canada

14 juni 2016 17:34

Får man fråga vad ditt progesteronprov visade på dag 21? Jag gjorde ett sådant för snart två år sedan och då var det 30 men vet inte om det är bra eller dåligt.....

minlangtan

14 juni 2016 18:14

Mitt var 18 på dag 21, men då hade jag börjat "spottat" lite, så det är just av den anledningen som jag vill ta om det och denna gång en dag tidigare.
30 låter bra, 25 tror jag garanterar att man haft ägglossning!

 
E

E

14 juni 2016 18:11

Vad jag vet är det större chans att lyckas bli gravid vid ett FET än ett ET... eftersom ägget klarat sig längre och då brukar vara starkare. Heja frysisarna!

http://komlillamonster.blogg.se

 
Ingen bild

Evl

14 juni 2016 20:43

Låter som en smart och bra plan. Klart FET funkar 😘 Det är Elvis ett bevis på ❤️ Säger som E, de som legat fryst ser man bättre kvaliteten på och de är starka. Kram!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards