minlangtan

Alla inlägg den 15 mars 2011

Av minlangtan - 15 mars 2011 10:03

Jag funderar mycket, vågar ta till mig vetskapen att det faktiskt kommer att bli barn i framtiden. Sen när det blir, det vet ju ingen.


På den senaste VAB-blanketten från FK så tog jag mig samman och bytte min årsinkomst. VAB baseras ju på sjukpenningsgrundande inkomsten, och där ligger jag redan över tak och får maxbeloppet oavsett vad jag hade tjänat. Jag har alltså inte brytt mig om att ändra fastän jag gått upp i lön, jag får ju lika mycket för VAB eller sjukdagar ändå.

Föräldrapenningen däremot baseras ju på 10 prisbasbelopp så där gäller det en annan inkomstnivå.

Nu fyllde jag i rutan med nya uppgifter så att den dagen föräldrapenningen ska ticka in, så ligger det redan nya inkomstutgifter där.

Visst är väl det en förberedelse?


I höstas gjorde jag misstaget att köpa en funktionsduglig mössa till lilleman och funktionsriktiga handskar.

Problemet är att han tycker att det är en bebismössa och bebisväntar, han vill inte ha dom.

Och dyra var dom, det sved som attan i plånboken att inte få ett barnbidrag eller slippa betala underhåll, men ändå köpa sådant.

Jaja, bara att tugga i sig.

Bra skulle dom vara och personalen i butiken hjälpte mig, matchandes till hans fina mörkblåa vinterkläder.

Jag har märkt upp allt så snyggt och prydligt, men ändå vill han inte ha dessa handskar och den praktiskt varma mössan. NEJ, det är bebisar som har sånt. PUNKT.

Han vill absolut ha sin Spidermanmössa som han traskar i mellan mamma och skolan och sina handskar, inget snack om saken liksom.


Jag blev ledsen men visade det inte, och sa till sambon att jag nu ska lägga ut dessa på Tradera och få mig någon hundralapp, för här gör dom ingen nytta.

Totalt oanvända Polarn & Pyret saker får man ändå en slant för.

Då tog sambon förslaget om att vi ska börja samla dessa saker, för att spara undan till det barn som ska komma.

Jag blir helt tagen på sängen eftersom det mestadels är jag som ens tänker tanken på att vara praktisk hemmavid.

"Ja, det är ju inte så långt bort" avslutar han med.

Visst är det också en sorts förberedelse?

Av minlangtan - 15 mars 2011 07:45


Det var liksom ingen tvekan imorse!

Magen gjorde ajaj, klassiska ägglossningsflytningar och brösten som också sa sitt.


Misstänkte det, men eftersom jag testar på eftermiddagarna, så låg jag kvar, hoppade på sambon som gjorde ett halvhjärtat försök lillstackarn. Morgonsex är inte hans grej.

Sen... upp och kissa och den gladaste gubben visade sig!


Kroppen är back in business!


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards