minlangtan

Alla inlägg den 13 mars 2011

Av minlangtan - 13 mars 2011 07:57

Min ägglossning är på vift.

Sökning pågår... typ!


Känner mig så otroligt förvirrad över detta med ägglossning och PCO.

Det figurerar en jättebra länk på FL som jag svalde med hull och hår i tisdags, kanon var den.

MEN... jag fattar fortfarande inte detta med ägglossning och PCO.

Man säger att man ska inte ta ägglossningstester när man har PCO eftersom det ger falska utslag, ja - det fattar jag om det hade varit så att man fått utslag all time. Jag får utslag en kort stund, på kvällen, neg på morgonen efter.

Tydliga symptom på ägglossning så som dessa klassiska ägglossningsflytningarna som liksom det inte går att ta miste på.

Brösten ömmar som aldrig förr i två - tre dygn.

Enligt TF, så ägglossar jag alltså.


MEN... nu tycker jag att det skrivs mig på pannan att eftersom jag har PCO så ägglossar jag inte regelbundet.

Jag vill inte riktigt köpa det.


Det blir ju inte bättre av att jag vet att nästa steg i vår plan är att stimulera med sprutor. Ja, men då har man väl problem med ägglossningen då?

- som han sa att jag inte har?!

Förvirring.


Ägglossningen lyser med sin frånvaro alltså.

På VUL i tisdags så såg TF att det inte var dags ännu, eftersom inget ägg blivit större och slemhinnan heller inte var tillräckligt tjock, men ändå letar man ju.

Han visade mig på skärmen hur stor ett ägg ska vara för att ägglossa, men han sa inga mått, men dubbelt så stor uppskattade jag det till.

Svårt att räkna ut eftersom jag inte har några mått.


Äggblåsorna ska släppa, ägglossa vid 20 - 25 mm. Dom växer 2 mm per dag har jag läst.

När TF trog ut mätarn på VULet så uppskattade jag det till att ägget måste växa på sig dubbelt, alltså bara var kring 10 mm då. Då måste ägget växa minst 10 - 15 mm till om mina ögon sett riktigt.

10 - 15 mm = 5 - 7 dagar vilket borde innebära att jag ska ägglossa i början av denna vecka.

Sen har vi ju den faktorn att det kan strula till sig lite efter missfall.


Kom nu då...*visslar*

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards