minlangtan

Direktlänk till inlägg 12 april 2011

VAD SKA JAG GÖRA?!

Av minlangtan - 12 april 2011 17:20

Nu är jag upprörd och behöver input!

Ni är ju några som läser min blogg ser jag, nu behöver jag bolla med er.

Vad ska jag göra?


Jag blöder. Jag får inget svar på varför. Jag har ont.

Brevet från TF kom inte idag, trots att det var i onsdags han skrev ut penicillinet. DÅLIGT. Bara rena turen att jag ringde och frågade, annars hade jag inte fått veta att det fanns ett penicillin som väntade på mig.

Jag har mailat TF, men inte fått svar på varför jag blöder, om det beror på cellförändringarna eller på GBS.

Jag hade hoppats på att få brevet igår, kunnat skicka ner den till mitt försäkringsbolag där jag är garanterad vård inom 24 h, alltså skulle cellförändringarna kunna fixas bra mycket snabbare än inom en månad.

Jag skulle iofs behöva resa, men vi skulle spara tid.


Jag får inget svar från TF och jag irriterar mig något jävulskt på det.

Frågade om det fanns möjlighet att få en återbudstid för cellförändringar, eftersom jag har problem med dessa. Nej, det gick inte. Fullbokat.

Punkt.


Var ska jag vända mig, eller ska jag bara gå och blöda här?

Jag är faktiskt lite irriterad.

Känner mig utelämnad.

Blir det till att ringa sjukhuset och be om tid hos jourläkare?

Vill inte tillbaka till tant L, det skulle heller inte spara tid?


Vad ska jag göra?

Jag vill läsa brevet, jag vill få en förklaring på varför.

Tiden bara rusar iväg...


Vad skulle ni ha gjort?

 
 
Fröken solstråle

Fröken solstråle

12 april 2011 17:45

Jag skulle ha blivit rasande över att inte få hjälp!!!
Jag tycker TF brukar ge svar oftast tycker jag men de verkar ha fullt upp tycker jag det låter som.
Jag skulle nog fortsätta ringa för är det som du säger så borde du ju bara kunna få ett påskrivet papper för att kunna söka hjälp via jobbet. Förstår att du är orolig låt det lite av din tändvätska som gör att du ilsknar till och orkar kräva hjälp av dem.

Jobbigt men det är ju jäkligt hur det är.....

Kramar

http://www.solensstralar.blogspot.com

 
Ingen bild

Stina

12 april 2011 21:07

Jag tycker att du ska fortsätta kontakta TF o vädja till honom att få en förklaring på varför du fortfarande blöder och besked om HUR bråttom ingreppet är rent medicinskt. Du är bra på att uttrycka dig, så jag tycker att du ska beskriva din oro och hur dina tankar ang alternativa lösningar går. Antagligen anser TF inte detta som akut, men det är ju fortfarande DIN upplevelse som bör få styra i detta läge. Du har visserligen förtroende för karln och det skulle kanske kännas tryggt att just han gör ingreppet, men å andra sidan så kanske det är viktigast ATT det görs så snart det går. Jag tror att du kommer att kunna ta ett beslut huruvida du ska låta operationen bero dessa veckor eller om du ska ta det tidigare på annan ort - bara du får mer fakta! Ring TF igen!!! Styrkekram...

 
Evelina

Evelina

12 april 2011 21:20

Det låter mycket jobbigt att blöda och vara så orolig. Ring och förklara hur rädd du är och vad du behöver för att känna dig lugnare. Är det något som jag har lärt mig från mina kontakter med vården är att man måste våga kräva vård för att få den. Lycka till!

Tack för din kommentar, jag hoppas också att det är ett gott tecken. Men usch vad rädd jag är för att bli besviken.
Kram

http://morgonpigg.nu

 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

12 april 2011 22:30

Kan du inte åka in på gynakuten? Det är precis som Evelina säger att man måste kräva hjälp, och ibland tillochmed överdriva...
Kram!

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards