minlangtan

Direktlänk till inlägg 21 april 2011

Dagens skämt eller sanning?

Av minlangtan - 21 april 2011 08:41

Fick tag i tant L imorse.


- Jo, jag undrar om det är så naturligt med en sådan låg hcg stegring när man ännu inte passerat datum för mens?

- Ditt hcg tyder inte på någonting. Inte ens en graviditet.

- (lång tystnad från mig)

- Du får säkert mens på söndag. 71 är att betrakta som ingenting, det kan vem som helst ha, rester från ägglossningen.

- Men, jag har lärt mig att hcg alltid är en graviditet och dessutom tagit alla positiva graviditetstest, så jag får det inte att gå ihop?

- Det kan bli så ibland. Du är inte gravid.

- Men... (stammar och hittar inte orden) på landstingets sida står det att under 5 är ej gravid, men helst under 1. I vecka 3 - 4 så skulle ett värde på 71 vara helt normalt.

- Dom skriver så mycket tok så.

- Men, jag har då kissat på hur många test som helst och aldrig har det väl visat något om man inte varit gravid. Vid ägglossning kan man väl aldrig få positivt på graviditetstest i en veckas tid?

-Jo, det kan man, det är rester från ägglossningen.

 

Till och med jag är klokare än så.

Förstår ni varför jag inte känner mig särskilt trygg där?


 

 


 
 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

21 april 2011 08:54

Jag förstår mig inte på tant L längre. Tråkigt tycker jag :(
Lyssna inte på vad hon säger. Ring TF istället så får du riktiga svar vännen. Klart du är gravid!
Kram!

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

 
Fröken solstråle

Fröken solstråle

21 april 2011 17:06

Hon är ju redigt korkad numera, även om man tror att det är så kanske man ska prata på ett annat sätt och möjligen undersöka patienten!!!!!! Nej sluta höra av dig dit, det gjorde jag där platsar man bara om man får ett litet magiskt piller och blir gravid första försöket. Hoppas hoppas du får ett roligare besked snart! Håller även med ettvanligtliv, ring TF istället!!!!

Kram och hoppas du ändå får en fin helg!!!

http://www.solensstralar.blogspot.com

 
Ingen bild

Stina

21 april 2011 17:29

Ja du vännen, vad ska man säga... mer än att det onekligen låter som om det är första april istället för tjugoförsta!
Föreslår att du hädanefter vänder dig nå´n annanstans för sakkunniga råd och fakta! ;)
Klart att du är gravid!!! :)

 
Ingen bild

mickan

21 april 2011 22:07

Skojar du? Vad fan är det för inkompetent kärring?!
Lyssna inte på henne, det var det dummaste jag hört!
Säger som ovanstående, Klart du är gravid!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards