minlangtan

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2013

YES, YES, YES...

Av minlangtan - 1 oktober 2013 15:07

Trots att KK ringt om konstiga, oväntade, tråkiga, förrvirrande grejer - så är det ett enda stort YES som utropas nu!

Huset blev mitt och kontrakt är skrivet. Det är det enda som räknas nu. Äggstatus får liksom komma lite senare   


Hitta ett hus i det området där jag (och alla andra) vill bo - CHECK

Hitta en renoveringsobjekt eftersom jag är extremt kräsen och vill sätta min prägel - CHECK

Få tillträde så att det stämmer med försäljningen av vårt hus - CHECK

Få det till en hyfsad peng eftersom jag ska bo där själv - CHECK

Besiktas och få veta allt som måste göras

Beställa fönster

Rita kök för annat än falukorvsmiddagar (nu ska här lagas riktig mat)

Beställa kök

Dränera tomten

Rita, planera för ett relaxrum som ska nyttjas flitigt under 2014

Packa ner drömmarnas hus och förstå att i det huset blev det inga barn

Välja tapeter, golv, trapp, dörrar, vitvaror


Jag lär ha att göra - men i hjärtesorg välkomnas allt som gör att man vågar tänka framåt. Jag smakar på adressen i munnen och känner mig för, det här blir bra, det här blir jag... Nu är jag inte längre någon trött bonusmamma som packar ryggsäckar och frukt samtidigt som läxläsningen ska göras. Nu är jag en kvinna mitt i livet, med ett eget hus, nära stan, nära mina vänner, nära nöje & njutning - som ska landa i sig själv och hitta sitt nya jag...


 
 
C

C

1 oktober 2013 18:07

Men stort grattis! :)

http://spyor.blogg.se

 
livets underverk

livets underverk

1 oktober 2013 18:50

Stort grattis till husköpet! Vad roligt att det blev huset du ville ha och dessutom till ett pris som känns bra för dig. Det här är början på något riktigt, riktigt bra... :-)

http://livetsunderverk.wordpress.com

 
Ingen bild

Malin

1 oktober 2013 21:14

Det här gör mig SÅ GLAD!!! Jag tycker mig skönja glädje och hopp hos dig, underbart!!! Längtar tills jag får komma och hälsa på i nya lyan! :) Heja heja, behåll den här känslan och inställningen!!

Kram, kram, kram!!!

minlangtan

1 oktober 2013 21:44

Hihi, ja hit på landet hann du aldrig komma! Men nu ska du komma, in till stan och se hur jag ska bo - längtar! Kram kram vännen!

 
Evl

Evl

1 oktober 2013 21:32

Stort grattis vännen! Ring om du vill hjälp med renovering eller bärhjälp eller bara kaffesällskap :). Du har sån bra smak, du kommer att få till ett sånt fantastiskt hus.
Kramar!

http://Ettvanligtliv.bloggplatsen.se

minlangtan

1 oktober 2013 21:45

Klart att du o AV ska komma hem till mig när jag blir klar! Kram!

 
Ingen bild

lilla jag

2 oktober 2013 07:42

Åh vad kul!! GRATTIS!
Så härligt att få göra i ordning som man vill ha det!
Skönt att få göra som man vill också :-)
Relaxrum låter underbart!

 
Teddy

Teddy

2 oktober 2013 16:00

Ohhhhhh grattis. Har följt dig i smyg. Blir banne mig smått kär i dig (fast jag har en karl hemma hahaha) efter att ha läst här inne. Du verkar vara en sådan fin och god människa. Nu kan det bara bli bättre. Nu har krälat på marken tillräckligt nu.
Bra saker sker sakta och detta är bara början.
Kram på dig

http://Www.caitlin.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards