minlangtan

Alla inlägg den 22 februari 2014

Av minlangtan - 22 februari 2014 08:10

På många sätt är denna semesterresa ett sätt att vända blad. Det känns så skönt.
Vi har en hel del som fortfarande binder oss tillsammans och vi ska deklarera huset tillsammans. Jag betalar på ett gemensamt lån varje månad och det finns annat ekonomiskt efterspel.
Men annars har jag mitt hus, mitt liv och börjar också få tillbaka mig själv. Kanske inte tillbaka i den bemärkelsen att vi ska backa bandet. Nej, det är nog en ny kvinna som jag möter mig själv i.
Jag har levt familjelivet med bonusbarn, hamnat i barnlängtansträsket och gått igenom en separation som på många vis varit mitt livs största prövning.
När tryggheten och vänskapen bara raseras, över en natt. Alla drömmar och framtidstro bara raseras.
Alla lögner som kom som bröt ner mig och min självkänsla totalt.
Han valde ett krogluder före mig...

Med vintern kom också pirret och skrattet tillbaka. Jag började kunna leva och känna. Jag har kunnat sitta med en annan man i min soffa, kunna väcka någon annan på morgonen. Mina bröst har haft en annans mans hand på sig. Jag har mött en annan mans läppar. Jag har känt lust och begär för någon annan. Jag har gjort allt det och jag är glad att jag kan sätta check på det. Visst, jag ska erkänna att jag fortfarande har svårt att njuta av sexet till max.

Här i Thailand där havet knappt svalkar så känner jag ett enormt lugn. Jag kan gå vidare. Det spel som pågår hemmavid, med en man som attraherar mig kanske inte är det bästa för mig som ändå har min längtan och önskan klar. Jag vill så gärna få bli en familj igen. Inte nu, inte imorgon. Men om ett tag. Först vill jag bara njuta av mig själv först, dricka lite vin, gå på bio, resa, läsa, träna och vara med mig själv.

Jag känner mig så lugn i den önskan och längtan. Jag vet vad jag vill.
Jag vet också att om åren går och jag inte riktigt kommer att finna honom, så ska det inte stoppa min längtan som tack och lov inte finna där nu. Men ingen panik. Nu ska jag bara landa och byta blad.
När flygplansnosen sätter sitt hjul i marken på Arlanda om några dagar så vet jag att denna resa var så mycket mer än sol, bad, underbar mat, härligt folk och en semester med elegans. Denna resa är mer symbolisk än så.
Denna resa är en del i det lugn som 2014 kommit med. Och som jag säger till min omgivning - bring it on... Jag är så redo att möta livet!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards