minlangtan

Direktlänk till inlägg 8 april 2011

Någonting var ju fel!

Av minlangtan - 8 april 2011 12:52

Efter en lugn gårdag så myste vi till det. Resultet blev smärta i flera timmar och framför allt - blod blod och ännu mera blod. Allt man googlar med blod och blödningar kryddat med smärtor blir cancer. Något litet om infektion fanns också men det uteslöt jag eftersom jag var på sjukhuset för mindre än en vecka sedan. Oron förstörde hela gårdagskvällen. Mitt cellprov och kolposkopin gjordes för en månad sedan. Brevsvar skulle komma från TF. OM det hade varit något allvarligt skulle det väl ha synts på VUL för en vecka sedan. Han skulle väl också kontaktat mig med snabbhet om cellprovet visade något att oroa sig för, försökte jag lugna mig med. Imorse hängde jag på luren hos TF för att boka en tid under början av kommande vecka tänkte jag, för något är galet. I luren möttes jag sv sköterskan som kunde bekräfta mina symptom eftersom TF skrivit ut Kåvepenin åt mig i går men inte hunnit diktera brevet. Så nog var det en infektion. Nu får jag vänta och se vad det är för infektion. Varför kunde inte detta ha upptäckts på sjukhuset. Sänkan var ju förhöjd och jag blödde. Idag letade jag reda på närmsta apotek och tog mig en lång biltur. Jag vill verkligen veta vad jag har för infektion.Många tankar nu.Missar vi ägglossningen?Det upptäcktes den 8 mars dvs kort efter mitt missfall. Har infektionen gjort det omöjligt för graviditeten att fortlöpa? Fan vad jobbigt det känns att bryta ner det lilla lilla immunförsvar man hunnit bygga upp på dessa tre månader av penicillin-löshet, den längsta tiden för mig på väldigt länge. Jag vill veta vad nästa steg är. NU!

 
 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

8 april 2011 16:48

Fan vad tråkigt vännen. Förstår att du vill veta nu på en gång. Hoppas du får dina svar snart och kan njuta lite av helgen iallafall. Lita på TF, han kommer att hjälpa er.
Stor kram!

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Stina

8 april 2011 19:18

Lider med dig och förstår alla dina tankar och känslor. Känns dock bra att du ÄNTLIGEN får proffsig hjälp...tiden hos Tanten i stan känns aningen bortkastad!
Styrkekram.

 
Anna

Anna

10 april 2011 21:27

Tack för kommentaren hos mig, det var jätte bra info! Roligt att jag hittade hit också. Ser att du har det tufft just nu hoppas du får undersöka det snarast och att allt är bra. Ser att du går hos TF precis som jag, han är duktig.

Kram!

http://www.enmammawannabe.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards