minlangtan

Direktlänk till inlägg 13 april 2011

Ja men visst!

Av minlangtan - 13 april 2011 18:50


Jag ÄR gravid!


Dagen har varit väldigt konstig. Klarade inte av att vara kvar på jobbet, åkte hem, förbi apoteket och köpte ett test.

Jag kan inte förstå det... jag kan inte.

Av veckodateringen att döma så är det onekligen något som fäste väldigt tidigt.

Stanna stanna stanna!


Lilleman har kommit, så fadern i detta hus är helt uppslukad i honom. Jag har ringt min väninna, hon fick veta före sambon.

Jag har inte varit någon god vän, idag har jag inte kunnat ta in hennes frågeställning, men det går bara inte, jag kan inte tänka klart. Världen snurrar och jag kan inte förstå detta alls.

Förlåt fina vän... men tack för alla samtal i dag.


Jag hade någonstans som alla andra drömt om hur man skulle berätta detta för nära och kära. Nu blev det helt annorlunda.

Min mamma måste ju veta eftersom jag åkte in till KK av helt andra anledningar.

Min väninna var ju ett självklart stöd.

Jag önskar min sambo och jag kunde fira, i allafall känna oss sammansvetsade, men även här är det manligt och kvinnligt säkerligen.

Detta digitala test köpte jag mest för honom, att han skulle få se att det faktiskt står GRAVID på det.

Lilleman släpper honom inte en minut från ögonvrån, så vi har inte alls hunnit prata med varandra om ett av mitt livs konstigaste dagar.

Romantiker som jag är hade jag hoppats på något helt mottagande än det som sker just nu.



 

 
 
ettvanligtliv

ettvanligtliv

13 april 2011 20:07

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!! Åh vad glad jag blir för er skull vännen :D
Stor kram!

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Stina

13 april 2011 20:33

Detta var så ljuvligt, spännande och otippat just nu så att man tror att man drömmer... men väck mig inte! ;)

 
Mitt här och nu

Mitt här och nu

13 april 2011 20:40

Åhhh vad underbart:-) Stort grattis!

http://www.mittharochnu.blogspot.com

 
M

M

13 april 2011 21:32

Grattis till plusset!!
Kram

http://myhartfordhome.blogspot.com

 
Kix

Kix

13 april 2011 21:44

Grattis! De där Clearblue ljuger inte - du är gravid! Kram

http://kix.bloggplatsen.se

 
Evelina

Evelina

14 april 2011 07:29

Men vad underbart - grattis! En graviditet kan verkligen starta konstigt ibland. Jag hoppas ju också på graviditet trots blödning så jag förstår förvirringen. Jag tycker att du ska vara rak och ärlig med din sambo och säga som du känner, typ att du är glad och förvirrad och att du vill att ni ska fira tillsammans. Jag tror att det är viktigt att dela både sorg och glädje i ett förhållande.

http://morgonpigg.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards