minlangtan

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2015

Det här med att kämpa...

Av minlangtan - 30 oktober 2015 17:17

Överlag är livet så enkelt nu, inga större motgångar - jag lever livet fullt ut, känner lycka och glädje.

Med mensen kom också den här lilla lilla taggen, åldersstressen, känslan av utanförskap, att inte ingå i ett sammanhang, att sakna ett större villkorslöst värde i livet.
Jag tror knappast att jag hade känt denna lilla tagg så stort om jag inte en gång tidigare varit i längtansträsket. Det känns verkligen att jag längtat och saknat länge nu.
För Mr är detta första mensen som kom efter ett försök, som kanske egentligen inte ens var ett försök ( då vi med största sannolikhet missade ägglossningen). Så jag kan knappast pysa ur min rädsla till honom får då tror han att jag är crazy på riktigt.
Och många vänner har barn och har svårt att förstå, tröstar med orden att allt blir bra...

Och längtan inom mig slår all-time-high om och om igen...
Rädslan likaså.
Kämpar med att hitta en inre strategi för att nå ett slags lugn i tankarna.
Läkaren säger att jag ska slappna av, men tänk om Mr inte har några bra spermier, då kan vi ju försöka bäst tusan vi vill...
Katastroftankar som jag försöker hantera genom att hitta strategier.
När ska vi boka tid?
Tid - vi har verkligen inte tid.
Vi är inte purunga.
Googlar IVF, spermier och inom mig rustar jag mig för en kamp...

Vill inte komma hem efter denna vecka och slänga mig på Mr och säga att vi ska börja med spermaprov.
Men inom mig så skulle jag må så mycket bättre om jag visste att hans simmare är okej.
Vi båda skulle nog må bättre av det, och om något är onormalt så skulle vi tjäna månader av livskvalitet.
Då skulle jag få börja en kamp igen...

 
 
Ingen bild

Emma

31 oktober 2015 17:20

Åhh, känner igen mig i så mycket i det du skriver. Det finns ju spermierprover att beställa på nätet, det gjorde vi för något år sedan.

 
Ingen bild

Tina

1 november 2015 00:16

Spill ingen tid var ärlig och be om att mannen du älskar lämnar spermaprov snarast det vinner ni bägge på.

 
Pernilla

Pernilla

1 november 2015 21:09

Kämpar med er!
Ge honom några äl och förhoppningar om bim först. Han har inte gjort det här tidigare, allt är nytt, stort och läskigt. Låt honom komma in i att hoppas och undra. Ni har kommit långt! Njut av de! Visst går tiden, men tiden är inte slut!
Ta hand om er!

http://langtarefterdig.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards